Les Rutes en Moto

En Moto a Dakar

Temporada

Tardor a Primavera

Propera Sortida

A determinar

Duració

15 Días

Distància

3.400 km

Punts destacats

Marrakesh

L'Atles

Ruta de les Kasbahs

Desert del Sahara

El Aaiún

Dajla

Nouakchott

Saint Louis

Dakar

Illa de Gorée

Contacte:

Cruzando Continentes
Plaça del Mig, 5
17800 Olot (Girona)

Tel: 637 747 839
Fax: 972 274 662
rumbo@rumbo66.es
Cruzando Continentes en Facebook

LA RUTA A DAKAR

En moto pel Sàhara fins Dakar El Ral·li Dakar és una de les carreres més excitants del món. Nosaltres seguim els seus passos pel Nord d'Àfrica però planegem les etapes sota aspectes turístics i ens quedem en carreteres asfaltades. Ens trobem en un hotel d'Algeciras i l'endemà agafem el ferri per començar la ruta al Marroc. Desembarquem a Tànger, passem per la capital Rabat i la vibrant ciutat de Marrakech. Creuem les altures de l'Atles i entrem en la fascinant i bellíssima part sahariana del Marroc. Tornem a la costa atlàntica i baixem pel Sahara Occidental i Mauritània fins a entrar en l'Àfrica negra.

 

Al Senegal en Moto És una ruta exòtica i plena de perles turístiques: Els mercats de Marrakech, els alts de l'Atles, la ruta de les Kasbahs, la costa atlàntica, el desert, la capital colonial de Saint Louis i l'Illa de Gorée. Cada participant porta la seva pròpia moto. Es pot tornar amb avió o per compte propi per la mateixa ruta. Enviem les motos per transport aeri port espanyol, on cadascun ha de recollir la seva moto. A part d'uns 4km de pista a la frontera de Mauritània la carretera sencera està asfaltada i en bon estat, es pot fer-la amb qualsevol moto de carretera.

Aquest viatge queda suspès fins a un altre avís. El Ministeri de l'Exterior del Govern d'Espanya desaconsella de visitar Mauritània amb les paraules següents: "Es manté la situació d'amenaça terrorista amb alt risc d'eventuals atemptats i segrestos, per la qual cosa es recomana no viatjar de moment a aquest país tret que sigui imprescindible, ..."

La Ruta

Rabat, Palau Reial Algeciras y Rabat

Cadascun viatja pel seu compte cap a Algesires on ens trobem per sopar en un hotel de la ciutat. L'endemà creuem l'estret de Gibraltar en ferri fins al port de Tànger.

Seguim en direcció sud i ens parem a la bonica ciutat portuària de Asilah. Fem una passejada pels estrets carrerons del seu casc antic emmurallat. Seguim cap a la capital Rabat, on podem visitar el palau del rei del Marroc i l'antiga Medina.

La Vall del Draa i les Kasbahs

Marrakech i la Ruta de les Kasbahs

Ens allunyem de la costa atlàntica per arribar a Marrakech, la vibrant capital del sud del país. Passegem pels mercats de la seva animada Medina i escoltant el canti des de les mesquites sopem a la plaça Djemaa el Fna.
Creuem l'alt Atles per una carretera maquíssima de mil corbes. Pugem fins a una altura de 2.000 metres i baixem cap al desert del Sàhara. Els rius que baixen de les muntanyes formen valls verdes i profundes. A les seves ribes s'aixequen les precioses Kasbahs, antigues fortificacions de les 1001 nits. Des de Ouarzazate sortim per entrar al profund canó de les “Gorges du Dadès.

Camell en la carretera al sud

Agadir i Tan Tan

Al peu de l'Atles ens dirigim cap a l'oest. Ens parem en Taroudant per passejar per la seva bonica medina emmurallada. A Agadir podem prendre un bany en l'Atlàntic.
Creuem el AntiAtlas i entrem definitivament al desert del Sàhara. Les distàncies entre les poblacions són cada vegada més grans. A la plaça central de l'emmurallada medina de Tiznit coincidim amb el mercat setmanal. Ens dirigim cap a la bonica costa. Ens parem en Sidi Ifni, exclavament colonial espanyol fins al 1969.

Oasis en el Sàhara

Sahara Occidental - El Aaiun

Poc després d'entrar al territori del Sàhara Occidental trobem l'antiga capital de la colonia del Sàhara Espanyol, Al-Aaiun. La ciutat és bastant moderna atès que no va ser fundada fins al 1938. No té grans atraccions però podem pujar les boniques dunes per gaudir de vistes panoràmiques de la ciutat.

 

 

Dakar en Moto: Ritual del te Dakhla

L'etapa més llarga del viatge ens porta per la solitud del desert fins a Dakhla, l'antiga Villa Cisneros, situada sobre una estreta i llarga península. Les abundants platges properes permeten als seus habitants un futur creixement del turisme.

 

 

 

En moto por Mauritània

Mauritània

La solitud ens acompanya durant els pròxims 300 quilòmetres cap a la frontera de Mauritània. Una vegada passats els controls marroquins passem 4 quilòmetres per terra de ningú, la qual cosa significa en la pràctica que cap dels dos països se sent responsable per asfaltar el tram. És l'únic tros de pista no asfaltada en tot el viatge.

 

 

Nens de Nouadhibou

Nouadhibou

L'activa ciutat de Nouadhibou és el punt final del suposat tren més llarg del món: Els vagons que transporten ferro des de l'interior del país fins al port sumen més d'un quilòmetre. Una altra curiositat és el cementiri de vaixells en la badia de Nouadhibou.

 

 

 

Nens del Senegal Nouakchott

Fa només uns cinc anys que l'estat de Mauritània va obrir la nova carretera que uneix les dues ciutats més grans del país. Abans els vehicles havien de passar per la platja …

La sequera del desert fa créixer la set però en Nouakchott la moderna capital de Mauritània tampoc trobarem cap cervesa.

 

 

 

Senegal Senegal

Amb l'arribada a la vall del riu Senegal sembla que trepitgem un altre continent. El món de camells i de l'Alcorà s'acaba i dóna pas al somriure de l'Àfrica negra. Hem de superar el caos a la frontera i creuem en ferri el majestuós riu Senegal.

 

 

 

Saint Louis Saint Louis

Arribem a Saint Louis, l'antiga capital de la colònia francesa de l'Àfrica Occidental. Amb la seva decadent arquitectura colonial envoltada de les aigües del riu respira un aire de l'Havana. Una perla de ciutat amb animada vida nocturna. Creuant el pont arribem al poble de pescadors i a la platja. Ens allotgem en un bonic hotel històric enmig del casc antic.

 

 

La preciosa Illa Gorée Dakar

L'última etapa de la nostra ruta ens porta fins al llac "Rosé", durant molts anys el punt final del Ral·li Dakar a uns 30km de la capital del Senegal. Seguim cap al centre de la ciutat i pugem el vaixell cap a la Illa de Gorée, patrimoni de la humanitat. Des d'aquí es van enviar els esclaus africans cap a les plantacions en les Amèriques. Dakar és una ciutat de molts contrastos: molt viva i alegre, però també amb zones de molta pobresa.

El Preu

Preu base (hotels, guia, esmorzars, organització, vehicle de servei, IVA) = 1.590 €

Vol de tornada (aprox.) = 450 €

Devolució de la Moto amb transporte aeri DHL (aprox.) = 800 €

TOTAL = 2.840 €

S'apliquen les Condicions Generals de Rumbo66 - Cruzando Continentes.

Informació Important

Creuar el Magrib i el desert del Sàhara per a entrar en l'Àfrica negra requereix un cert esperit d'aventurer. Sortim del món occidental per conèixer dues zones culturals fascinants però amb un funcionament molt diferent.

Això significa també que resulta impossible planejar-ho tot al detall. Cal estar preparat per a situacions imprevistes i en moments haurem d'improvisar. Fins i tot hem de de deixar un marge d'uns dies per a la data de tornada perquè els tramites de duana per lliurar les motos al seu viatge de tornada poden anar més o menys lents. Els preus del transport de tornada poden variar i pot ser necessari pagar alguna “taxa addicional” per a l'acceleració dels tramitis.

El viatge requereix un cert temps de preparació. Cal demanar un visat per poder entrar a Mauritània en l'ambaixada de Madrid. Els tràmits solen trigar fins a un mes. A més necessitem un “carnet de passage” i possiblement un carnet LLIGA per a la moto. A la frontera de Mauritània hem de contractar un segur addicional que sol costar uns 30 €.

A més cal prevenir el tema de la salut. A la frontera senegalesa poden demanar el carnet internacional de la vacuna contra la febre groga. Els metges recomanen una certa quantitat de vacunes, com a tètanus, febre groga, hepatitis i la profilaxi contra la malària. Cal acudir a un centre de vacunació aproximadament un mes abans de la sortida.

Visat

Los ciudadanos de la Unión Europea no necesitan visado para entrar a Canadá. Con el pasaporte en vigor habrá suficiente.

Permís de Conduir

És obligatori portar el carnet nacional i el carnet internacional.

Equipament

Heu de portar tot l'equipament bàsic per anar amb moto. En general podem esperar temperatures agradables fins a calor, però a les zones muntanyenques pot refrescar bastant, sobretot a la nit. Hi ha poca probabilitat de pluja, però al nord de l'Atles sí que existeix la possibilitat i a Senegal també, per tant cal anar preparat.

El Mapa de la Ruta a Dakar

El mapa de la ruta a Dakar en Moto

Val du Dráa, al sud del Marròc

Val du Dráa, al sud del Marròc

Dunes al sud del Marròc

Dunes al sud del Marròc

Illa de Gorée, Dakar, Senegal

Illa de Gorée, Dakar, Senegal

Contacte

Calor a Dakar, el punt final del viatge en moto pel nord d'Àfrica i el SàharaCruzando Continentes
Plaça del Mig, 5
17800 Olot (Girona)

Tel: 637 747 839
Fax: 972 274 662
rumbo@rumbo66.es

 



Agència de Viatges amb licència Núm. GC-004488.